Ile kosztuje reklama w Google Ads?
Koszty reklamy w Google Ads są elastyczne i zależą od wielu czynników. To ile zapłacimy za reklamę, będzie zależeć od ustawienia kampanii reklamowej oraz od tego, czy będziemy tworzyć kampanie samodzielnie czy zlecimy jej stworzenie specjaliście Google Ads lub agencji SEM.
W przypadku Google Ads, głównym systemem rozliczeń jest płatność za kliknięcie (tzw. PPC czyli: pay per click). W takiej sytuacji naturalnie, głównym kosztem przy reklamie Google Ads jest budżet jaki mamy na kliknięcia w reklamy. W związku z tym, wysokość budżetu jakim dysponujemy, będzie determinować to, do jak wielu klientów uda nam się dotrzeć. Nie ma jednak z góry ustalonej ceny za kliknięcia. Zależy ona od wielu czynników.
Koszt kliknięcia w reklamę Google Ads
Koszt pozyskania kliknięcia reklamy w systemie Google Ads może wynosić od kilku groszy do kilkuset złotych. Przy czym najczęściej kształtuje się w granicach kilkudziesięciu groszy do kilku złotych. Koszt kliknięcia jest ustalany na podstawie licytacji. W uproszczeniu: kto da więcej ten jest wyżej. Dlatego też w niektórych branżach jest niski, a w niektórych sięga bardzo dużych wartości.
Mocna rozbieżność w kosztach kliknięć zależy głównie od konkurencji w danej branży. Im więcej osób walczy o miejsce reklamowe, tym koszt potencjalnego kliknięcia jest wyższy. Nie jest to jednak jedyny czynnik. Na koszt kliknięć wpływa także treść reklamy oraz nasza strona docelowa. Im lepsze reklamy tym koszt kliknięć jest niższy. Podobnie ze stroną docelową, której jakość jest brana pod uwagę.
Budżet na reklamy Google Ads
Włączając kampanię, ustalamy budżet dzienny lub miesięczny na kliknięcia reklamy Google Ads. Jego wysokość będzie determinować to, jak często nasza reklama będzie brała udział w „aukcjach” czyli jak często będziemy się wyświetlać w reklamach. Często budżet będzie miał wpływ także na pozycje naszej reklamy.
Warto ustalić budżet, który sprawi, że będziemy się wyświetlać w reklamach na tyle często, że przełoży się to dla nas, na zwiększenie liczby potencjalnych klientów. Jednocześnie nie będziemy przepłacać za kliknięcia, aby reklama była dla nas opłacalna.
Wysokość optymalnego budżetu będzie zależeć od branży. Można spróbować to ustalić na podstawie Plannera Słów Kluczowych Google. Po wybraniu interesujących nas fraz kluczowych, będziemy mogli sprawdzić, jakie są przewidywane koszty kliknięć w wybrane hasła i jak często są wyszukiwane. Zwykle budżety na kliknięcia w reklamy Google Ads są na poziomie kilkuset – kilku tysięcy złotych miesięcznie.
Przy planowaniu kampanii warto też wziąć pod uwagę to, że budżet jest elastyczny. Zawsze możemy zacząć z mniejszą kwotą i zwiększyć inwestycje, gdy ta okaże się opłacalna. Jeśli jednak zaczniemy ze zbyt niskim budżetem, to brak efektów możemy być spowodowany zbyt małą ilością kliknięć.
Koszt stworzenia kampanii Google Ads
Kampanię Google Ads możemy stworzyć samodzielnie ale często będzie to bardzo trudne. Szczególnie jeśli nie mamy w firmie kogoś, kto ma doświadczenie związane z reklamą w Google. System Google Ads jest bardzo skomplikowany i często osoby bez doświadczenia popełniają błędy w konfiguracji reklam, co powoduje brak skuteczności kampanii i stracone pieniądze. Zdecydowanie lepiej jest skorzystać z pomocy agencji lub specjalisty, który będzie w stanie zrobić dla nas kampanię.
Koszt stworzenia kampanii przez profesjonalistę to najczęściej koszt rzędu kilkuset złotych. Zależeć to będzie od naszych wymagań i od tego, jaką osobę wybierzemy do tego zadania.
Możemy zlecić jedynie stworzenie kampanii, a możemy zamówić także jej prowadzenie. Wtedy będziemy musieli opłacać specjalistę co miesiąc. Często będzie to opłacalne, jeśli w zamian otrzymamy kampanię, która będzie generować dla nas nowych klientów i pomoże nam zarabiać. Dodatkowo oszczędzimy czas potrzebny na opiekę nad kampanią.
Osób tworzących kampanie Google Ads jest wiele. Na rynku znajdziemy za równo duże jak i małe agencje, a także niezależnych specjalistów. To, do kogo się skierujemy zależy od naszych preferencji, wielkości budżetu, firmy i naszych oczekiwań. Zdecydowanie warto poświęcić czas i poszukać kogoś z kim będzie się dobrze współpracować.
Ile kosztuje reklama w Google Ads
Podsumowując, pomimo, że reklamę Google Ads możemy włączyć za dowolną kwotę, to aby była skuteczna, warto mieć na start minimum kilkuset złotych. Jeszcze lepiej jeśli możemy zainwestować ok. 2-3 tys. zł na przestrzeni 1-2 miesięcy. To da nam szanse aby zlecić kampanie specjaliście i przetestować jej działanie. Dzięki temu sprawdzimy, czy ta forma reklamy sprawdzi się w przypadku naszego biznesu.
Grzegorz Czajkowski to specjalista Google Ads, freelancer związany od 2012 r. z reklamą w Google. Tworzy i prowadzi skuteczne reklamy Google. |